Daphne Roelofs uit Wijchen (Studiekeuze programma WIJS):
Het studiekeuzeprogramma van WIJS heeft mij erg geholpen met het kiezen van mijn studie.
Ik had eerst geen idee wat ik wilde gaan studeren en vond zowel de technische als economische richtingen interessant. Dankzij het programma heb ik de opleiding gevonden waar ik me nu ga inschrijven!
Ik vond het leuk om met het programma bezig te zijn. Je leert jezelf en je kwaliteiten beter kennen en ik wist nu bij de open dagen precies waar ik op moest letten om te beoordelen of de studie bij me paste.
Ik vond het een erg leuk en vooral leerzaam proces en zeker de tijd waard.
Sara Machielse (Studiekeuze programma Wijs):
Voordat ik aan het WIJS coachingprogramma begon had ik geen idee hoe ik verder moest met mijn studiekeuze, ik was net gestopt met mijn studie die echt niet bij mij paste. Maar wat past wel bij mij? Ik had geen idee. Toen heb ik gezocht naar iets wat me zou kunnen helpen hierbij, toen ik uitkwam bij WIJS had ik daar een heel goed gevoel bij. Ik heb deelgenomen aan het studiekeuze programma. Voordat ik begon heb ik nog een gesprek gehad met Katja, dit was heel fijn ze begrijpt waar je mee worstelt en ook tijdens het programma heb ik regelmatig goed contact met haar gehad. Ik ben blij dat ik dit programma heb gevolgd, het heeft mij vertrouwen gegeven en bevestigd in mijn studiekeuze.
Sara Machielse uit Sevenum
Zoë van de Beek (Studiekeuze programma WIJS)
Zoë van de Beek uit Kerkwijk
Toen ik moest beginnen met de studiekeuze kreeg ik enorm veel stress omdat ik bang was dat geen enkele studie bij mij zou passen, waardoor ik uiteindelijk gekozen heb voor een tussenjaar en voor WIJS om mij verder op weg te helpen met de keuze!
Wat ik heel fijn vind aan het progamma van WIJS is dat je meteen een overzicht krijgt van de studies die bij je passen en dat dit overzicht zich aanpast naar gelang je verder door het programma en de persoonlijkheidstesten komt. Je leert jezelf beter kennen waardoor je ook zelfverzekerder bent over je keuze.
Dankzij dit programma heb ik eindelijk een studiekeuze kunnen maken waar ik 200% voor ga; namelijk Business Innovation!
Ilse Nadort (Studiekeuze programma WIJS):
Ilse Nadort uit Heilo
Ik heb het studiekeuzeprogramma van WIJS gevolgd, omdat ik in het derde jaar van de opleiding Verpleegkunde ben gestopt met de studie. Ik voelde me daar niet op mijn plek. Ik was onzeker over het kiezen van een nieuwe studie. Er zijn zoveel verschillende opleidingen! Ik zag door de bomen het bos niet meer. Ik wilde absoluut niet opnieuw een verkeerde keuze maken. Met behulp van het studiekeuzeprogramma van WIJS heb ik handvaten gekregen om tot de juiste studiekeuze te komen. Je volgt een stappenplan waarbij je eerst gaat kijken naar je eigen kwaliteiten en je interesses en daarna naar geschikte opleidingen die hierbij aansluiten. Het online programma werkt heel fijn en je kunt het in je eigen tempo doorlopen. Het programma heeft mij heel goed geholpen om een beargumenteerde studiekeuze te maken waar ik voor honderd procent achter sta! Ik heb er alle vertrouwen in dat ik de opleiding Gezondheidswetenschappen wel ga volbrengen!
Stijn Oosterman uit Wijchen (begeleiding bij studiekeuze):
Voordat ik aan dit traject begon had ik nog geen idee wat voor een studie ik zou gaan kiezen. Na het stoppen van een studie wist ik niet waar ik het moest zoeken.
Met de hulp van Katja ben ik stap voor stap tot een keuze gekomen. Samen kijk je uitgebreid naar wat je kwaliteiten en eigenschappen zijn doormiddel van verschillende opdrachten. Ook kreeg ik toegang tot bepaalde tests waar een uitslag uitkwam met uitgebreide uitleg over je sterke en zwakke punten en over je voorkeuren in opleiding of beroep.
Wat fijn was is dat je eerst een goed beeld over jezelf krijgt en langzaam naar een studiekeuze toe werkt. Je komt dus ook erg veel over jezelf te weten.
Inmiddels heb ik me voor de opleiding Communication & multimedia design ingeschreven en ik zie er naar uit om daarmee te beginnen
Myrthe Leijten uit Alphen (begeleiding bij studiekeuze):
Ik was blijven zitten in vwo 6 en het werd mij niet duidelijk wat ik nu wilde gaan doen. Tijdens mijn begeleiding bij Katja heb ik eigenlijk veel over mijzelf geleerd. Door middel van testjes kwam ik er achter wat ik belangrijk vind voor een opleiding. Ook zag ik wat mijn kwaliteiten waren, die ik anders echt niet zo 1-2-3 kon opnoemen. Aan het einde twijfelde ik nog tussen 2 opleidingen. Toen we mijn kwaliteiten naast de inhoud van de opleidingen legden, werd het vrij snel duidelijk welke opleiding het beste bij mij paste. De keuze hing niet alleen af van wat ik leuk vind, (wat ik wel dacht), maar ook van mijn kwaliteiten en wat ik echt belangrijk vind voor mijn toekomst. De begeleiding was iedere afspraak verschillend, dus het was zeker niet saai. Ik ben blij dat ik eindelijk een goede keuze heb kunnen maken! Bedankt Katja voor je begeleiding!
Robbert Witsiers uit Beneden Leeuwen:
(training ‘Snel leren = leuk leren’ individueel gevolgd):
“Vóór de training had ik erg veel moeite met mijzelf motiveren om te studeren. Door slechte planning uitstelgedrag hoopte de hoeveelheid stof zich op waardoor het uiteindelijk niet meer te doen leek. Dankzij de training van Katja heb ik geleerd hoe ik makkelijk en slim een planning maak die ook goed na te leven is. Daarnaast heb ik geleerd hoe ik het studeren zelf makkelijker maak. De begeleiding van Katja was erg prettig en persoonlijk. De trainingen hebben een stuk meer structuur aangebracht in mijn tijdsbesteding aan de studie en dit heeft gezorgd voor minder stress en betere cijfers!”
Marlijn Loeffen uit Wijchen (begeleiding bij Studiekeuze en Motivatie):
“Mijn grootste probleem was mijn gebrek aan motivatie.
Toen ik bleef zitten in 4havo ben ik via via in contact gekomen met Katja.
Door haar ervaring en kennis heb ik niet alleen mijn motivatie terug gevonden, maar werd het ook makkelijker om mijn studiekeuze te maken.
Mijn studieresultaten zijn sinds de hulp sterk verbeterd.
Ik ben inmiddels in bezit van een havo diploma en ben student Human Resource Management op Avans in Den Bosch.
Zonder de begeleiding van Katja had ik mijn havo diploma misschien wel niet gehaald, of was in de knoop gekomen met mijn studiekeuze.”
Giulian van Zwieten uit Wijchen:
(training ‘Snel leren = leuk leren individueel gevolgd’):
Ik had een niet al te beste cijferlijst. Dat kwam vooral doordat ik niet goed wist hoe ik moest leren en hoe ik goed en snel teksten door kon nemen. Ik had tijdens toetsen vaak last van tijd tekort ook met de extra tijd die ik kreeg vanwege mijn dyslexie.
Ik heb tijdens de sessies bij Katja geleerd:
– om een goede planning te maken voor mijn toetsweken aan de hand van de planningsagenda.
– leren snellezen.
– door middel van verschillende soorten technieken een samenvatting te kunnen maken zoals een mindmap. En ook hoe ik informatie beter kan onthouden, door bijvoorbeeld de Loci route te gebruiken, waarbij je in gedachten een route maakt.
Ik heb bij Katja heel veel geleerd dat mij goed geholpen heeft bij het maken en leren van mijn huiswerk. Hierdoor heb ik veel van mijn onvoldoendes weg gewerkt doordat ik op een andere manier ben gaan leren. Ik moet nu nog een toets week maken. Ik denk dat ik met een mooi rapport over ga naar het 4de leerjaar van de middelbare school.
Door de coaching bij Katja te volgen heb ik gewerkt aan mijn motivatie om mijn doelen te kunnen bereiken en dat is, na mijn VMBO-T/MAVO door te gaan naar de HAVO om daarna een HBO opleiding te kunnen gaan doen.
Danny Quirijnen (studiekeuze begeleiding):
Ik kwam er maar niet uit welke vervolgstudie ik na mijn MBO opleiding wilde gaan volgen. Ik had verschillende stappen ondernomen zoals: Digitale studiekeuzecheck, gesprekken met anderen en coaches, opendagen, etc. Maar geen van alle hadden mij geholpen om een keuze te maken. Hierdoor ben ik uiteindelijk bij WIJS uitgekomen, bij Katja die mij specifieker kon helpen met deze vraag. Tijdens de begeleiding hebben we verschillende mogelijkheden en opties bekeken n.a.v. verschillende testen en gesprekken. Hierbij kwamen we al vrij snel tot een aantal mogelijke opties/vervolgstudies. De persoonlijke aanpak van Katja heeft mij erg goed geholpen om tot de juiste keuze te komen. Ik vond het zelf erg fijn dat we alle opties bekeken hebben en zo tot een aantal studies gekomen zijn die het meeste bij mijn interesse en karakter aansluiten. Hierdoor kon er een einde gemaakt worden aan mijn twijfels en ga ik starten met de opleiding Sport en Bewegingseducatie aan de HAN in Nijmegen. Mocht je dus net zoals mij twijfelen over welke studie bij jou past dan is de begeleiding van Katja zeker een aanrader!
Sophie Lamers uit Wijchen (training ‘Snel leren = leuk leren’):
Ik had veel moeite om me te concentreren en te plannen. Hierbij ben ik goed geholpen door Katja.
Katja heeft me geleerd hoe ik een goede en haalbare planning kan maken en ze heeft me geleerd hoe ik de vakken die ik moeilijk vind beter kan leren.
Bas van de Broek uit Wijchen (begeleiding studiekeuze)
”Mijn naam is Bas van den Broek, ik studeer Maatschappelijk werk en dienstverlening aan Hogeschool Avans in Den Bosch. Mede door de ondersteuning van Katja ben ik op deze opleiding terecht gekomen.
Ik gaf eerst fulltime tennisles nadat ik het CIOS afgerond had en gestopt was met mijn studie aan de HAN door een verkeerde studiekeuze.
Ik wist niet goed wat ik in de toekomst wilde doen en ben gaan nadenken over mijn toekomst. Ik kwam erachter dat het alleen maar tennisles geven ook niet mijn ding was, en daarnaast voelde ik me nog te jong om fulltime te gaan werken. Ik wilde wel studeren maar ik wist niet wat. Via iemand die ik tennisles gaf ben ik bij Katja terecht gekomen en hebben we een afspraak gemaakt om over mijn situatie te praten.
Dankzij de gesprekken met Katja ben ik erachter gekomen dat MWD de studie is die bij me past. Ze stelde op een ontspannen manier veel vragen over mijn situatie en door daar zelf antwoord op te geven kreeg ik een beter beeld over mezelf. We keken samen naar waar mijn interesses, sterktes en zwaktes lagen en hebben dat uiteindelijk vertaald in een studie.
Ik kreeg soms kleine opdrachten van Katja mee om mezelf te verdiepen in bepaalde studies zodat ik daar bij de volgende afspraak zelf meer over kon vertellen. Uiteindelijk ben ik hierdoor op de plek gekomen waar ik nu zit en ben daar erg blij mee!
Door Katja ben ik met veel zelfvertrouwen aan deze studie begonnen.
Ik heb de ondersteuning als zeer fijn en erg effectief ervaren, en zou haar dan ook zeker aanbevelen wanneer je over studierichtingen professionele ondersteuning zoekt!!
Groetjes Bas”
Rutger Simens uit IJzendoorn (Begeleiding Studiekeuze)
“Voordat ik hulp heb gekregen van Katja, was ik vooral zoekende. Ik had geen idee wat ik na de Havo wilde doen en hoe ik hier achter moest komen. Via via kwam ik bij Katja terecht en zij heeft mij hier onwijs veel mee geholpen. Door middel van spelvormen kwam ik achter mijn vaardigheden en kennis en kon ik het precies plaatsen bij de juiste studie. Dit hebben we een aantal sessies zo gedaan tot er een klein aantal studies overbleven. Toen heb ik mijn gevoel laten beslissen en heb ik gekozen voor Bedrijfskunde MER, waar ik tot op de dag van vandaag geen spijt van heb.
Had ik Katja niet gehad om de keuze te vereenvoudigen, dan had ik waarschijnlijk een studie gedaan die mij minder had gelegen, zoals HRM of Commerciële Economie. Met andere woorden, dankzij Katja ga ik de toekomst tegemoet die het best bij mij past!
Veel succes met je eigen praktijk en alles wat ik heb getypt is gemeend. Zonder jouw hulp had ik waarschijnlijk een studie gedaan die mij minder had gelegen. Nogmaals bedankt daarvoor en veel succes!
Groetjes Rutger Simens”
Wouter Jacobs (Studiekeuze begeleiding)
De reden dat ik Katja om hulp heb gevraagd is dat ik twijfelde tussen een aantal opleidingen. De hulp heeft mij goed geholpen. Eerst wou ik verder leren in mijn huidige branche, de bouw, omdat dat de makkelijkst en meest logische weg leek. Maar samen met Katja hebben we juist meer gekeken naar wat ik nu echt leuk vind en goed kan. Zo heb ik tot een besluit kunnen komen voor een totaal andere richting, de zorg, die veel beter bij me past. Ik vind dat Katja goed verslagen kan schrijven. Ze zijn eerlijk en duidelijk.